Pretraživanje
Sistemac.srce.hr

Srce je, uvažavajući velike potrebe za informiranjem stručnjaka i drugih korisnika iz područja upravljanja računalno-komunikacijskim i informacijskim sustavima, odlučilo unaprijediti portal za sistem-inženjere, dostupan na adresi http://sistemac.srce... [više]

Helpdesk
23.03.15 13:42 - Kat: Aplikacije, Obrazovanje
Autor: Vedran Mušica

Snimka seminara koji se održao Sveučilišnom računskom centru Sveučilišta u Zagrebu 17. ožujka 2015 dostupna je na YouTube kanalu Srca.

Dostupna je i prezentacija za preuzimanje u PDF formatu.


Google Apps je poznata usluga koju nudi Google za hostanje mnogih servisa. U tom skupu postoje poznatije usluge poput e-maila (GMail), web-hostinga stranica (Google Sites), kalendar (Google Calendar), sustava instant poruka (Hangouts) pa i disk u oblaku, poznat kao Google Drive. No, Google Apps ima mogućnost dodavanja aplikacija iz Marketplacea, svojevrsne trgovine aplikacija, a jedna bitna je već ugrađena - Device management, odnosno Upravitelj mobilnim uređajima.

Namjena Google Appsa

Za početak, Google Apps ima dvije različite verzije - Apps for Business i Opens external link in new windowApps for Education. Razlike među njima u funkcionalnostima nema, samo je usluga Apps for Education besplatna - ako otvarate Google Apps za obrazovnu ustanovu i to možete dokazati dokumentacijom. Apps for Business nije besplatna usluga, ali omogućava 30 dana probnog perioda kako biste provjerili odgovara li vam Googlova usluga. Nakon isteka probnog perioda, ako niste upisali informacije za naplatu, uslugu više nećete moći koristiti. Ako ste tražene informacije upisali, počet će naplata na kraju svakog perioda (uglavnom na kraju mjeseca, ali je moguće plaćati i u godišnjim intervalima). Ako se odlučite za plaćanje na mjesečnoj bazi, tada plaćate 4 eura mjesečno za svakog korisnika kojem napravite profil na Google Appsima. Ako je riječ o nekoliko korisnika, nije problem platiti nekoliko eura, no za više desetaka korisnika iznos više nije tako mali.

Otvaranje novog računa za Google Apps

Procedura otvaranja novog Google Apps profila je jednostavna, kao što je već slučaj i s ostalim uslugama koje Google pruža. Razlika je samo u odabiru domene - ako već posjedujete domenu, moguće je prebaciti je na Google Apps, ali čak i ako je ne posjedujete, otvaranje nije komplicirano, i što je najvažnije, nije niti skupo. Jedan minijaturni problem je da čak i ako domenu kupujete preko Google Apps posredništva, MX hostove morate upisivati ručno. Smiješno je da takva procedura nije prepoznata i automatizirana kod sustava poput Google Appsa...

Za otvaranje je potrebno i posjedovanje e-mail adrese, no nije nužno da je na Gmailu. Ta e-mail adresa trebala bi biti neka koja nije povezana s domenom koja se otvara/prebacuje na Google Apps, služi za eventualno resetiranje izgubljene lozinke administratorskog računa te verifikaciju novootvorenog računa.

Administracija korisnika

Nakon otvaranja računa, potrebno je otvoriti račune za korisnike svoje domene. Administracija je jednostavna, a za svakog je korisnika moguće odrediti e-mail adresu i eventualne e-mail aliase. Ovisno o broju korisnika te vrsti Google Appsa, vaš će račun za naplatu biti veći ili manji.

Korisnike je moguće podijeliti u razne organizacije, pod uvjetom da imate registriranu domenu za svaku organizaciju te ih je moguće podijeliti i u odjeljenja organizacije. Uz odjeljenja, korisnike je moguće podijeliti u grupe.

Administracija aplikacija

Google Apps ima neke unaprijed ugrađene aplikacije koje je moguće uređivati, ali je moguće ugraditi i dodatne koje Google pruža.

Unaprijed ugrađene su:

  • Sites
  • Gmail
  • Google +
  • Hangouts
  • Calendar
  • Device manager
  • Docs
  • Slides
  • Sheets.

Dodatnih aplikacija ima „solidna“ količina, te ih je prema osobnim potrebama moguće ugraditi u Google Apps. Većina tih dodatnih aplikacija je besplatna (sve Googleove su besplatne), no postoje i one koje se naplaćuju. Do tih je aplikacija moguće doći putem Apps Marketplacea.

Izvještaji

Sve što se na Google Appsima radi, Big Brother bilježi. Lijepo je što se tim podacima može koristiti i administrator domene na Google Appsima, pa je moguće vidjeti tko je radio što, kada, a i odakle (IP adresa se bilježi).

Naravno, izvještaji ne služe samo za igranje Velikog Brata, nego sadrže i statistike korištenja usluga i aplikacija. 

Upravljanje uređajima

Najbolja ugrađena funkcija Google Appsa je upravo upravljanje uređajima, odnosno Device manager. Naravno da su i druge aplikacije bitne, poput Gmaila i Hangoutsa, no Device manager vam daje mogućnost pregleda i administracije korištenja mobilnih uređaja na vašoj domeni.

Kako je Android Googleov proizvod, za očekivati je da upravo za njega ima i najviše opcija za podešavanje. No, to ne znači da su i neke druge platforme zanemarene, te je moguće upravljati u nekim segmentima i uređajima s iOS, Windows Phone, Windows Mobile i Blackberry 10 operativnim sustavima.

Device management je dio namijenjen upravljanju mobilnim uređajima. Donosi sigurnost i jednostavnost korištenja svakom administratoru domene na Google Appsima. 

 

 




<- povratak na popis novosti

Random Tips&Tricks
15.01.08 - [Linux] E-mail podsjetnik

Jednostavan način kako sebi samom poslati e-mail podsjetnik iz komandne linije: echo "mail -s 'get the train' P@draigBrady.com < /dev/null" | at 17:45

[više]


sistemac.srce.hr

Marohnićeva 5
10000 Zagreb

Tel.: ++385 1 6165547
Fax: ++385 1 6165559