Centar za e-učenje Srca obilježio 10 godina djelovanja

Sandra Kučina Softić, pomoćnica ravnatelja za obrazovanje i podršku korisnicima i voditeljica Centra za e-učenje Srca tijekom izlaganja

 

Centar za e-učenje Srca, događanjem naziva "Moderno obrazovanje i e-učenje - pogled iz različitih perspektiva" 13. prosinca 2017. obilježio je 10 godina djelovanja.

Nakon pozdravnih govora ravnatelja Srca dr. sc. Zorana Bekića i zamjenice voditelja Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj Mirelle Rašić, slijedila su izlaganja pozvanih predavača koji su dali svoje viđenje postignuća, stanja, izazova, mogućnosti i planova primjene novih tehnologija u modernom obrazovanju .

Prvo pozvano predavanje naziva „Moderno obrazovanje i e-učenje iz perspektive nastavnika“ održao je prof. dr. sc. Vedran Mornar s Fakulteta elektronike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu. U svojem izlaganju, prof.dr.sc. Mornar je istaknuo da se danas uloga nastavnika na sveučilištu treba drastično promijeniti jer nastavnik više nije jedini i neprikosnoveni izvor informacija. Njegova se uloga mijenja i on postaje mentor koji prati i potiče studenta tijekom njegovog učenja. Danas su informacije svima dostupne i zapravo danas treba znati kako u mnoštvu dostupnih informacija prepoznati one kvalitetne. Isto tako smatra da niti tehnologija više nije problem te da može značajno unaprijediti kvalitetu obrazovanja odnosno poučavanja i učenja. Na kraju izlaganja prof.dr.sc. Mornar istaknuo je da nam nove tehnologije pomažu u razvoju obrazovanja, ali da često problem predstavlja priprema sadržaja i financiranje dodatnih angažmana na pripremi sadržaja.

Pogled na moderno obrazovanje i e-učenje iz perspektive studenta prikazala je prof. dr. sc. Ivanka Stričević, prorektorica za znanost i informacijsku infrastrukturu Sveučilišta u Zadru. Ona se osvrnula na niz provedenih istraživanja koja uspoređuju učinkovitost nastave u klasičnom pristupu i kroz e-učenje. Ta istraživanja pokazuju kako kad je riječ o učinkovitosti prevagu donosi isključivo kvaliteta sadržaja. Također je istaknula da veliku ulogu u učenju online, kroz e-kolegije, imaju prijašnja iskustva i razvijene navike i načini samostalnog učenja. Iako su današnji studenti rođeni s tehnologijom i koriste je svakodnevno, istraživanja pokazuju da tehnologiju percipiraju prvenstveno za komunikaciju, a manje za učenje.

Treće predavanje „Moderno obrazovanje i e-učenje iz perspektive Sveučilišta“ održao je prof. dr. sc. Damir Boras, rektor Sveučilišta u Zagrebu. On je u svom obraćanju krenuo od svojeg osobnog puta u području primjene novih tehnologija u obrazovanju, istaknuo kako treba poticati razvoj obrazovanja i nove metode poučavanja, te zaključio da je idealni model poučavanja onaj u kojem svaki student ima svojeg osobnog učitelja / mentora (kao što je Aristotel poučavao Aleksandra Makedonskog), a da adekvatna primjena novih tehnologija može doprinijeti da se približimo takvom idealu.

Nakon pozvanih predavanja, Sandra Kučina Softić, pomoćnica ravnatelja za obrazovanje i podršku korisnicima i voditeljica Centra za e-učenje Srca dala je kratak osvrt na 10 godina rada Centra za e-učenje. Poseban naglasak je stavila na podršku korisnicima, posebice nastavnicima, u implementaciji novih tehnologija u obrazovni proces, ali i važnost suradnje i umrežavanja sa svima koji se bave e-učenjem ili su zainteresirani za njega u cilju bolje razmjene informacija i primjera dobre prakse, te suradnje na čemu Centar za e-učenje radi kontinuirano. Kvalitetnu i dostupnu podršku koju pruža Centar za e-učenje prepoznali su mnogobrojni nastavnici i ustanove u sustavu visokog obrazovanja te Centar danas djeluje na nacionalnoj razini.

Osnovan u Srcu temeljem odluke Sveučilišta u Zagrebu u okviru Tempus projekta EQIBELT (Education Quality Improvement by E-Learning Technology), Centar za e-učenje službeno je počeo s radom u prosincu 2007. godine, a uspostavljen je kao središnja točka na Sveučilištu u Zagrebu za koordiniranje, poticanje i razvoj aktivnosti u području e-učenja. Usluge Centra danas su dostupne svim sveučilištima u Hrvatskoj i pruža podršku nastavnicima, studentima i ustanovama u sustavu visokog obrazovanja u primjeni i implementaciji novih tehnologija u obrazovni proces.

Sustav za e-učenje Merlin, koji se temelji na sustavu moodle uz mnogobrojne nadogradnje i dodatke održavaju i razvijaju djelatnici Centra za e-učenje. Samo u ovoj akademskoj godini, ovaj najmoderniji i najveći sustav za e-učenje u visokom obrazovanju, podržava rad u virtualnom okruženju na više od 8.500 e-kolegija s 94 visokoškolske ustanove i za preko 120.000 korisnika. Ovaj sustav za e-učenje se na početku svake akademske godine nadograđuje na najnoviju inačicu, te stalno dorađuje prema potrebama korisnika. Sustav za e-učenje Merlin uz sustav za webinare i e-portfolio sustav čini moderno i pristupačno virtualno okruženje za učenje te je povezan i sa sustavom ISVU (Informacijski sustav visokih učilišta) čime je omogućeno brzo i jednostavno otvaranje e-kolegija iz sustav ISVU u sustavu Merlin te upis nastavnika i studenta.

Posebna pažnja u radu Centra za e-učenje Srca posvećuje se podršci korisnicima, posebice nastavnicima, kojima je kvalitetna podrška Centra svakodnevno osigurana i dostupna kroz helpdesk, tečajeve (učioničke i online) i radionice, priručnike i animacije, individualne konzultacije i zajedničke projekte s nastavnicima na razvoju njihovih kolegija. Tijekom ovih deset godina kroz Centar su prošle stotine nastavnika u potrazi za novim znanjima i vještinama, te tražeći podršku u  primjeni e-učenja u obrazovnom procesu.

Na kraju programa obilježavanja 10 godina Centra za e-učenje podijeljena su priznanja zaslužnim pojedincima i ustanovama u implementaciji i širenju e-učenja.