Internetska telefonija (VoIP)

VoIP - IP telefonUsluga Internetska telefonija (VoIP) usluga je korištenja virtualne IP telefonske centrale u Srcu. Uslugom se sastavnicama Sveučilišta u Zagrebu pojednostavljuje i pojeftinjuje korištenje servisa telefonije. Fiksna glasovna komunikacija odvija se korištenjem korisničkih uređaja (IP telefona) na lokacijama sastavnica Sveučilišta u Zagrebu, a funkcionalnosti IP telefonskih centrala (IP PBX) omogućene su na lokacijama Srca. Cilj je usluge omogućiti na što više lokacija Sveučilišta u Zagrebu ujednačenu, pouzdanu i jeftiniju, a između sastavnica i potpuno besplatnu glasovnu komunikaciju za djelatnike Sveučilišta. Uslugu pruža Srce u suradnji s ustanovama članicama. Osim smanjenja troškova glasovne komunikacije, usluga ustanovama članicama osigurava i uštedu u segmentu održavanja komercijalnih PBX rješenja.

Pristup korisničkih uređaja do IP telefonskih centrala na lokacijama Srca odvija se putem mreže CARNet ili okosnice BCBN unutar kampusa Borongaj. Ustanova korisnica koja ima više lokacija spaja sve svoje lokacije na istu IP telefonsku centralu čime se postiže da pozivi između svih lokacija postanu lokalni, a samim time i besplatni. Spajanjem više lokacija na istu IP telefonsku centralu omogućuje se i okrupnjivanje broja govornih kanala prema javnoj govornoj usluzi što predstavlja dodatnu uštedu u segmentu mjesečnih fiksnih troškova.

Financijske prednosti usluge

U izračun financijske opravdanosti ulaganja u izgradnju vlastite lokalne infrastrukture VoIP potrebno je uzeti sljedeće parametre (ovisi o modelu trenutnog rješenja usluge telefonije i buduće infrastrukture VoIP):

  • više lokacija jedne ustanove koristi zajednički SIP trunk za pristup javnoj govornoj usluzi te dolazi do okrupnjivanja broja istovremenih govornih kanala;
  • povoljnija cijena usluge SIP trunk zbog već postojećih optičkih niti davatelja pristupa javnoj usluzi mreži na lokacijama Srca;
  • eliminiranje mjesečnih troškova za najam korisničke opreme (IP telefona) te mrežne opreme (preklopnici) kroz cijelo razdoblje trajanja TK ugovora;
  • eliminiranje mjesečnih troškova za korisničke račune u IP Centrex rješenjima;
  • eliminiranje mjesečnih troškova za napredne funkcionalnosti telefonije;
  • eliminiranje troškova za održavanje vlasničkih rješenja telefonskih centrala;
  • ušteda prilikom poziva u mobilne mreže implementacijom GSM poveznika;
  • ušteda prilikom poziva prema ustanovama uključenim u uslugu Internetska telefonija (VoIP);
  • neovisnost prilikom raspisivanja TK natječaja za novo ugovorno razdoblje i bez ikakvih zahvata u lokalnoj infrastrukturi VoIP;
  • mogućnost uštede određivanjem prava zvanja prema pojedinom korisniku.