Utorak, 23. rujna 2014. od 9:00 do 13:00
- voditeljice prof. dr. sc. Blaženka Divjak i doc. dr. sc. Nina Begičević Ređep, Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu
Opis:
Vrednovanje ishoda učenja usmjerava studiranje. Dubinsko učenje potiče se dobro odabranim metodama vrednovanja studentskog rada, koje su jasno povezane s ishodima učenja predmeta, a preko njih i s ishodima učenja studijskog programa. U tom pristupu važno je dobro opisati, a onda i primijeniti kriterije vrednovanja. Kriterije vrednovanja i način ocjenjivanja treba na vrijeme objaviti i objasniti ih studentima. Dobra tehnika za prezentaciju i primjenu kriterijskog ocjenjivanja je rubrika. Vrijednost rubrike posebno dolazi do izražaja kod vrednovanja kompleksnih zadataka te u slučaju kada u ocjenjivanju sudjeluje više od jednog nastavnika. Tada je osim opisa svakog kriterija potrebno kriterijima dodijeliti i težinske vrijednosti koje uzimaju u obzir različite perspektive. U tom postupku može se upotrijebiti i višekriterijsko odlučivanje i za to je najpogodnija metoda Analytic Hierarchy Process (AHP). U radionici planiramo omogućiti izradu dijela silabusa predmeta na temelju ishoda učenja (Biggs, 2003), zatim rad na rubrici za jedan kompleksan problemski orijentiran zadatak koji treba ocijeniti te određivanje težine kriterija pomoću grupnog odlučivanja pomoću AHP-a (Saaty, 1980).
Ishodi učenja radionice
Polaznici radionice će nakon završenog procesa učenja na radionici biti u stanju:
- Objasniti ulogu ishoda učenja i pripadnih metoda vrednovanja/ocjenjivanja u poticanju dubljeg, aktivnog učenja studenata
- Izraditi silabus predmeta temeljem ishoda učenja
- Izraditi rubriku za ocjenjivanje kompleksnog zadataka
- Odrediti težine kriterija u rubrici
Plan rada
TRAJANJE | TEMA | METODA RADA |
09:00-09:10 | Uvod | Upoznavanje, ishodi učenja radionice i očekivanja polaznika |
09:15-09:30 |
Ishodi učenja |
Prezentacija + 2 točke za diskusiju |
09:30-09:50 |
Povezivanje ishoda učenja s metodama poučavanja s ocjenjivanjem studenata |
Prezentacija i primjeri |
09:50-10:30 |
Rubrika i priprema kriterija vrednovanja |
Rad u grupi na izboru radnog zadatka, izradi rubrike i rad na kriterijima vrednovanja |
10:30-11:00 | Pauza za kavu i osvježenje | |
11:00-11:45 | Određivanje težina kriterija | Objašnjenje rada AHP-a i grupno odlučivanje o kriterijima iz različitih perspektiva |
11:45-12:15 |
Prezentacija rezultata |
Prezentacija rezultata po grupama |
12:15-12:30 |
Ocjenjivanje temeljem rubrika |
Prezentacija načina agregacije rezultata na primjeru |
12:30-12:45 |
Evaluacija radionice |
Kratki upitnik o postignutim ishodima učenja radionice i diskusija o mogućim temama za sljedeće radionice |
Reference:
- Begicevic N., Divjak B., Hunjak T. (2011.), AHP-based group decision making using keypads, International Journal of Economics and Business Research. Vol 3 (4) p. 443-458
- Biggs. J. (2003.), Teaching for Quality Learning at University – What the Student Does 2nd Edition SRHE / Open University Press, Buckingham.
- Divjak B. (2012.), Chapter: Implementation of learning outcomes in mathematics for non-mathematics major by using e-learning in the book: Teaching Mathematics Online: Emergent Technologies and Methodologies; Editor(s): A. A. Juan M. A. Huertas S. Trenholm C., Steegmann; IGI Global.
- Entwistle. N. (2000.), Promoting deep learning through teaching and assessment: conceptual frameworks and educational contexts. Paper presented at the TLRP Conference, Leicester, November 2000.
- Saaty T.L. (1980.), The Analytic Hierarchy Process, Planning, Priority Setting, Resource Allocation. McGraw-Hill, New York, 1980.
Prezentacija (AHP Decision Lens) (PDF)
Prezentacija (Vrednovanje Ishoda) (PDF)
Galerija slika: