Utorak, 22. rujna 2015. od 9:00 do 12:15
- voditeljica prof.dr.sc. Blaženka Divjak, Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu
Opis:
Vrednovanje ishoda učenja, a temeljem toga i ocjenjivanje, usmjerava učenje. Dubinsko učenje potiče se dobro odabranim metodama vrednovanja studentskog rada, koje su jasno povezane s ishodima učenja predmeta, a preko njih i s ishodima učenja studijskog programa. U tom pristupu važno je dobro opisati, a onda i primijeniti kriterije vrednovanja. Kriterije vrednovanja i način ocjenjivanja treba na vrijeme objaviti i objasniti ih studentima. Dobra tehnika za prezentaciju i primjenu kriterijskog ocjenjivanja je rubrika. Vrijednost rubrike posebno dolazi do izražaja kod vrednovanja kompleksnih zadataka te u slučaju kada u ocjenjivanju sudjeluje više od jednog nastavnika. Tada je osim opisa svakog kriterija potrebno kriterijima dodijeliti i težinske vrijednosti koje uzimaju u obzir različite perspektive. U radionici planiramo omogućiti izradu dijela silabusa predmeta na temelju ishoda učenja, zatim rad na rubrici za jedan kompleksan problemski orijentiran zadatak koji treba ocijeniti te određivanje težine kriterija.
Ishodi učenja radionice:
Polaznici radionice će nakon završenog procesa učenja na radionici biti u stanju:
- Objasniti ulogu ishoda učenja i pripadnih metoda vrednovanja/ocjenjivanja u poticanju dubljeg, aktivnog učenja studenata
- Izraditi silabus predmeta temeljem ishoda učenja
- Izraditi rubriku za ocjenjivanje kompleksnog zadataka
Prezentacija (PDF)
Trajanje | Tema | Metoda rada | Način rada |
9:00-9:15 | Uvod | Upoznavanje, ishodi učenja radionice i očekivanja polaznika | Plenarno |
9:15-9:45 | Ishodi učenja | Prezentacija + 2 točke za diskusiju | Plenarno + diskusija |
9:45-10:30 | Povezivanje ishoda učenja s metodama poučavanja s ocjenjivanjem studenta | Prezentacija i primjeri | Plenarno + individualni rad |
10:30-11:00 | Pauza za kavu i osvježenje | ||
11:00-11:45 | Rubrika i pripema kriterija vrednovanja | Rad u grupi na izboru radnog zadatka, izradi rubrike i rad na kriterijima vrednovanja | Rad u grupama od po 4 polaznika |
11:45-12:00 | Prezentacija rezultata | Prezentacija rezultata po grupama | Plenarno uz diskusiju |
12:00-12:15 | Evaluacija radionice | Kratki upitnik o postignutim ishodima učenja radionice i diskusija o mogućim temama za sljedeće radionice | Individualno i plenarno |
Vrednovanje postizanja ishod učenja radionice:
Ishod učenja | Metoda vrednovanja |
Objasniti ulogu ishoda učenja i pripadnih metoda vrednovanja/ocjenjivanja u poticanju dubljeg, aktivnog učenja studenata | Diskusija i individualni rad |
Izraditi silabus predmeta temeljem ishoda učenja | Rezultati grupnog rada na izradi dijela silabusa |
Izraditi rubriku za ocjenjivanje kompleksnog zadataka |
Rezultati grupnog rada na izradi rubrike |
Reference:
- Biggs. J. (2003.), Teaching for Quality Learning at University – What the Student Does 2nd Edition SRHE / Open University Press, Buckingham.
- Divjak B. (2012.), Chapter: Implementation of learning outcomes in mathematics for non-mathematics major by using e-learning in the book: Teaching Mathematics Online: Emergent Technologies and Methodologies; Editor(s): A. A. Juan M. A. Huertas S. Trenholm C., Steegmann; IGI Global.
- Entwistle. N. (2000.), Promoting deep learning through teaching and assessment: conceptual frameworks and educational contexts. Paper presented at the TLRP Conference, Leicester, November 2000.