Srce obilježilo Tjedan otvorenog pristupa – održane dvije radionice za urednike u Dabru

29. 10. 2018.

Sveučilišni računski centar Sveučilišta u Zagrebu Srce se i ove godine priključilo obilježavanju međunarodnog Tjedna otvorenog pristupa (Open Access Week) koji je trajao u razdoblju od 22. do 28. listopada. Tjedan otvorenog pristupa je međunarodna inicijativa koja se svake godine u listopadu obilježava diljem svijeta s ciljem promoviranja otvorenog pristupa znanstvenim informacijama.

Srce je tim povodom organiziralo dvije radionice održane u petak, 26. listopada 2018.:

1. radionica: „Dabar i OpenAIRE“

Radionicu su vodili doc. dr. sc. Jadranka Stojanovski (IRB, UniZd), Alen Vodopijevec (IRB) i Draženko Celjak (Srce).

Draženko Celjak uvodno je predstavio aktivnosti koje se poduzimaju kako bi se unaprijedila interoperabilnost repozitorija u Dabru te s kojim sustavima Dabar trenutno razmjenjuje podatke.

Doc. dr. sc. Jadranka Stojanovski govorila je o prednostima i mogućnostima otvorenog pristupa. Posebno je istaknula zahtjeve Europske komisije te projekte i regulative (OpenAIRE, Plan S, EOSC) koji će se nedvojbeno odraziti i na znanstvenu zajednicu i znanstveno izdavaštvo u Hrvatskoj.

Alen Vodopijevec predstavio je portal OpenAIRE i koje mogućnosti OpenAIRE infrastruktura pruža vlasnicima digitalnih repozitorija. Tijekom radionice urednicima repozitorija je pojašnjen proces registracije repozitorija u OpenAIRE portal kao i postupak validacije već prijavljenih repozitorija.

2. radionica: „Multimedija u Dabru“

Radionicu su vodili izv. prof. art. Davor Švaić (Akademija dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu), Tea Jerić Zanini (Akademija dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu) i Marko Cundeković (Srce).

Izv. prof. art. Davor Švaić predstavio je aktivnosti Radne skupine za opis slikovne, audio i video građe, kontrolirane rječnike i identifikatore koje su rezultirale mogućnošću unosa multimedijskog (zvukovnog, slikovnog, video) sadržaja u repozitorije u Dabru.

Tea Jerić Zanini i Marko Cundeković polaznicima su demonstrirali cjelokupan proces unosa slikovnog i zvukovnog objekta u repozitorij, a polaznici su imali prilike unijeti i multimedijski sadržaj u svoj institucijski repozitorij.