Predstavljeni rezultati istraživanja „Visokoškolski nastavnici i pandemija: akademski i psihološki izazovi“

16. 3. 2022.

Rezultati istraživanja o učincima pandemijskih okolnosti na kvalitetu i organizaciju nastave iz perspektive visokoškolskih nastavnika, njihovu znanstvenu, stručnu i umjetničku aktivnost, razinu digitalnih kompetencija te psihološko funkcioniranje u uvjetima tzv. novog normalnog predstavljeni su 15. ožujka 2022. godine u Zagrebu.

Istraživanje je provela Agencija za znanost i visoko obrazovanje u suradnji sa Sveučilišnim računskim centrom Sveučilišta u Zagrebu i Odsjekom za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, a u njemu je sudjelovalo više od 1200 visokoškolskih nastavnika iz cijele Hrvatske.

U okviru događanja pomoćnica ravnatelja Srca doc. dr. sc. Sandra Kučina Softić predstavila je dio istraživanja koji se odnosio na digitalne kompetencije nastavnika za primjenu IKT-a i e-učenja u nastavi tijekom pandemije bolesti COVID-19. Rezultati istraživanja su ukazali da nastavnici smatraju da imaju dobre digitalne kompetencije za primjenu e-učenja u nastavi, ali isto tako trebaju stručno usavršavanje kao i podršku u korištenju IKT i e-učenja te njegovu implementaciju u nastavu. Istaknula je da rezultati ukazuju da se nastavnici najviše koriste IKT i e-učenje za obavijesti o kolegiju i izvođenju nastave te za postavljanje sadržaja kolegija, distribuciju nastavnog materijala i predavanja online što ukazuje da još uvijek nisu napravljeni značajniji iskoraci u uvođenju novih metoda poučavanja i modernizaciji obrazovnog procesa. Također je naglasila da Srce sustavno gradi kvalitetnu infrastrukturu koja je tijekom pandemije omogućila prelazak nastave u online okruženje te u okviru Centra za e-učenje Srca osiguralo kontinuiranu edukaciju nastavnika za rad s alatima i tehnologijama e-učenja i podršku svim korisnicima.

doc. dr. sc. Sandra kučina Softić

Nakon prezentacija održan je i okrugli stol „Povratak u budućnost: visokoškolska nastava nakon pandemije“ na kojem su sudjelovali: prof. dr. sc. Nataša Jokić-Begić (Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu), prof. dr. sc. Dražan Kozak (Sveučilište u Slavonskom Brodu), doc. dr. sc. Nikola Kadoić (Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu) i doc. dr. sc. Sandra Kučina Softić (Sveučilišni računski centar Sveučilišta u Zagrebu). Sudionici su se složili da su pandemijske okolnosti ubrzale digitalnu transformaciju visokih učilišta, no kako prostora za napredak još uvijek ima. Budućnost visokog obrazovanja zasigurno će uključivati korištenje informacijsko-komunikacijskih tehnologija u većoj mjeri nego što je to bio slučaj prije pandemije, no klasična, kontakta nastava i dalje je za većinu nastavnika i studenata nezamjenjiva, zaključak je okruglog stola.

okrugli stol - AZVO

Istraživanje se nadovezuje na ono objavljeno u listopadu 2021. „Studenti i pandemija: kako smo (pre)živjeli?“ kojim je AZVO istraživao učinak pandemijskih okolnosti na iskustvo studiranja u ak. godini 2020./2021.

Istraživanje „Visokoškolski nastavnici i pandemija: akademski i psihološki izazovi“ u cijelosti je dostupno na mrežnoj stranici AZVO-a kao i posebno istaknuti zaključi istraživanja u području „Kvaliteta i organizacija nastave tijekom pandemije bolesti COVID-19“, „Znanstvena, stručna i umjetnička aktivnost tijekom pandemije bolesti COVID-19“ „Digitalne kompetencije za primjenu IKT-a i e-učenja u nastavi tijekom pandemije bolesti COVID-19“ te Psihološko funkcioniranje nastavnika tijekom pandemije bolesti COVID-19.