Javno dostupni obrazovni materijali u elektroničkom obliku mogu studentima olakšati usvajanje novih znanja i vještina u razdoblju kada im je nedostupno uobičajeno praćenje nastave u učionici ili kada žele proširiti svoje spoznaje.
Na ovom web-mjestu prikupljat će se obrazovni materijali u otvorenom pristupu vezano uz sustav visokog obrazovanja kako bi na jednom mjestu bili dostupni svima i mogli se koristiti dalje u provedbi nastave.
Odaberite vrstu materijala: Udžbenici | Prezentacije | Multimedija
Udžbenici
Temelji mehanike fluida
Udžbenik za prediplomski studij, sva tri smjera, na Rudarsko-geološko-naftnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Udžbenik se uglavnom bavi tekućinama i tečenjem u cijevima. Materijal je namijenjen studentima predidplomskih studija kojima su potrebni samo temeljni pojmovi mehanike fluida. Trenutno se koristi kao udžbenik na Rudarsko-geološko-naftnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.
Ime i prezime autora: Željko Andreić
Naziv ustanove: Rudarsko-geološko-naftni fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Vrsta CC licence: "Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima CC BY-SA 4.0"
Preuzmite materijal (PDF, 4,51 MB)
Suvremeni menadžment - teorija i praksa
Ovaj udžbenik predstavlja sintezu spoznaja relevantnih autora i praktičara iz područja menadžmenta. No, on je i rezultat vlastitih promišljanja različitih dimenzija menadžerskih odrednica kao odraz vremena u kojemu je nastao. S obzirom na kompleksnost suvremenoga poslovanja, ali i međuovisnost svih sfera ljudskoga djelovanja, koje povezuje zajednička poveznica – menadžment kao proces i sustav osoba, namjera je ovoga udžbenika, umjesto u praksi izražene kompetitivnosti, agresivnosti i manipulativnosti, kod studenata razvijati kooperativnost, dijalog i svijest o potrebi održivoga načina djelovanja. Također, umjesto spremnih odgovora i rješenja, naglasak se stavlja na kreativnost, imaginaciju i neprestano preispitivanje odrednica menadžerskoga ponašanja kroz prizmu znanja, logike i zdravoga razuma. Ishod kompleksnoga učećega procesa stoga ne predstavlja tek stjecanje novih informacija i njihovo povezivanje u sustav određenoga znanja, već razvijanje percepcije i kritičkoga razmišljanja o korisnome i ispravnome djelovanju na zasadama sustavskoga i dizajnerskoga razmišljanja. Ovaj je udžbenik primarno namijenjen studentima preddiplomskoga i diplomskoga studija poslovne ekonomije ekonomskih fakulteta koji se bave izučavanjem kolegija Menadžment i srodnih kolegija deriviranih iz ovoga znanstvenoistraživačkoga područja.
Ime i prezime autora: Nataša Rupčić
Naziv ustanove: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Vrsta CC licence: "Imenovanje- Bez prerada CC BY-ND 4.0"
Upravljačka ekonomika - teorija i praksa
Ovaj udžbenik zbirka je izabranih tema iz širokog područja Upravljačke ekonomike i prilagođen je za korištenje u nastavnom procesu na diplomskom studiju prema bolonjskom sustavu obrazovanja. Primjenjujući spoznaje ekonomske teorije iz različitih istraživačkih područja, predstavlja nadogradnju na kolegij Menadžment te ima za cilj olakšati proces menadžerskog odlučivanja u specifičnim poslovnim situacijama. Ovaj udžbenik primarno je namijenjen studentima diplomskih studija i doktorandima, posebice ekonomskih fakulteta. Zbog činjenice da ovaj udžbenik obuhvaća analizu važnih poslovnih područja te sadrži veliki broj primjera, studija slučaja i situacija poslovnog odlučivanja, može biti zanimljiv i koristan širem krugu čitatelja, posebice poduzetnicima i menadžerima koji djeluju kako u profitnom, tako i u neprofitnom sektoru. Svima njima ova knjiga može pomoći pri donošenju optimalnih upravljačkih odluka u ključnim područjima poslovanja.
Ime i prezime autora: Nataša Rupčić
Naziv ustanove: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Vrsta CC licence: "Imenovanje- Bez prerada CC BY-ND 4.0"
Motivacija i strategije samoregulacije učenja: teorija, mjerenje i primjena
Definirano je samoregulirano učenje (SRU) i pružen povijesni pregled modela. Opisani su opći modeli kognitivnih i motivacijskih odrednica SRU, s naglaskom na dihotomne modele koji opisuju proaktivne i obrambene obrasce u ljudskom ponašanju i u učenju. Prikazani su primjeri primjene koncepta SRU u praktičnom radu poučavatelja u različitim formalnim, informalnim i neformalnim oblicima obrazovanja. Izneseni su temeljni principi poticanja SRU, primjeri intervencijskih programa, kao i primjeri primjene u različitim nastavnim predmetima. Materijal je namijenjen studentima na studijskim programima vezanim uz psihologiju odgoja i obrazovanja, ali i ostalim stručnjacima u tom području, prvenstveno učiteljima i nastavnicima.
Ime i prezime autora: Darko Lončarić
Naziv ustanove: Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet
Vrsta CC licence: "Imenovanje CC BY 4.0"
Preuzmite materijal (PDF, 2,98 MB)
Izazovi digitalnog svijeta
Izdavanje sveučilišnog interdisciplinarnog udžbenika pod nazivom Izazovi digitalnog svijeta rezultat je višegodišnjeg znanstvenog istraživanja, a obuhvaća inženjere, psihologe i pravnike – doktore znanosti i priznate stručnjake u svojim područjima. Ukupno 14 autora s različitih fakulteta Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku te Sveučilišta u Zagrebu napisalo je ukupno 12 poglavlja koja obuhvaćaju pregled psiholoških, pravnih i tehničkih aspekata informacijske sigurnosti i zaštite privatnosti i općenito digitalnog svijeta. Osim analize trenutnog stanja te prikaza uzročno posljedičnih odnosa između ponašanja i rizika od mogućih posljedica, navedene su i preporuke za zaštitu pojedinaca. Obrađene su teme koje obuhvaćaju područja informacijske sigurnosti i zaštite privatnosti, a koje su posljednjih godina izuzetno aktualne, kako u javnosti tako i u znanstvenim krugovima, zbog sve većih sigurnosnih problema koji se pojavljuju u gotovo svim aspektima ljudskoga života. Upravo je interdisciplinarni pristup, temeljen na analizi ponašanja korisnika raznih informacijsko-komunikacijskih sustava, omogućio sveobuhvatni pristup u ovome udžbeniku. Udžbenik je namijenjen svim korisnicima informacijsko-komunikacijskih sustava koji se u svojem svakodnevnim radu i aktivnostima susreću s raznim problemima digitalnog doba, od proboja informacijske sigurnosti, odnosno otuđenja i krađe digitalnih podatka te njihove zlouporabe, do različitih oblika zlostavljanja novim informacijsko-komunikacijskim tehnologijama.Udžbenik je namijenjen svim korisnicima informacijsko-komunikacijskih sustava koji se u svojem svakodnevnim radu i aktivnostima susreću s raznim problemima digitalnog doba, od proboja informacijske sigurnosti, odnosno otuđenja i krađe digitalnih podatka te njihove zlouporabe, do različitih oblika zlostavljanja novim informacijsko-komunikacijskim tehnologijama.
Ime i prezime urednika: Tena Velki, Krešimir Šolić
Naziv ustanove: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek
Vrsta CC licence: "Imenovanje- Bez prerada CC BY-ND 4.0"
Priručnik za rad s učenicima s teškoćama u razvoju u srednjim školama
U Priručniku za rad s djecom s teškoćama u razvoju u srednjim školama prvenstveno smo htjeli prikazati postojeće stanje na području Slavonije kada je riječ o inkluziji djece s teškoćama u razvoju u srednje škole, a za koje vjerujemo da se može u dobrom dijelu primijeniti i na ostatak Republike Hrvatske, a njegov najvažniji doprinos smatramo upravo u davanju smjernica stručnim suradnicima, nastavnicima kao i roditeljima u radu s učenicima s teškoćama u razvoju koji su uključeni u redovne srednje škole. Materijal je namijenjen studentima nastavničkih smjerova, psihologija, pedagogija, rehabilitacija.
Ime i prezime urednika: Tena Velki, Ksenija Romstein
Naziv ustanove: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek
Vrsta CC licence: "Imenovanje- Bez prerada CC BY-ND 4.0"
Učimo zajedno: Priručnik za pomoćnike u nastavi za rad s djecom s teškoćama u razvoju
Priručnik za pomoćnike u nastavi za rad s djecom s teškoćama u razvoju ponajprije je namijenjen pomoćnicima u nastavi i učiteljima/nastavnicima. Prema strukturi priručnik je podijeljen u tri dijela: u prvome se dijelu nalazi kratak pregled zakonske regulative koje se odnose na odgoj i obrazovanje djece s teškoćama u razvoju. Nadalje, daje se uvid u ishodišta inkluzivnog odgoja i obrazovanja kao i postojećih programskih orijentacija u formalnom obrazovanju djece s teškoćama u razvoju. Drugi se dio sastoji od skupine pojedinačnih poglavlja o pojedinim vrstama teškoća u razvoju. Svako poglavlje sadrži definiciju teškoće o kojoj je riječ, podjelu, kliničku sliku te savjete za pedagoško-didaktičku prilagodbu u izravnom radu s djetetom koje provodi pomoćnik. U trećem se dijelu priručnika govori o važnosti suradnje s roditeljima i stručnjacima. U prilogu se daje popis nekih institucija i udruga koje se bave pružanjem skrbi i podrške obiteljima, djeci i mladima s teškoćama u razvoju na području Osječko- baranjske županije. Materijal je namijenjen učiteljima, pomoćnicima u nastavi, pedagozima, psiholozima, rehabilitatorima.
Ime i prezime urednika: Tena Velki, Ksenija Romstein
Naziv ustanove: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek
Vrsta CC licence: "Imenovanje- Bez prerada CC BY-ND 4.0"
Prezentacije
Fundamental concepts in business negotiation
Fundamental concepts in business negotiations talks about different negotiation styles and concepts used in negotiations. Materijal je namijenjen studentima prve godine diplomskog studija.
Ime i prezime autora: izv.prof.dr.sc Tomislav Galović
Naziv ustanove: Sveučilište u Rijeci, Ekonomski Fakultet
Vrsta CC licence: "Imenovanje CC BY 4.0"
Preuzmite materijal (PDF, 2,73 MB)
Negotiation context: What kind of negotiator are you?
Recognize different situations and context in negotiation process. Materijal je namijenjen studentima koji slušaju kolegij "Poslovno pregovaranje".
Ime i prezime autora: izv.prof.dr.sc Tomislav Galović
Naziv ustanove: Sveučilište u Rijeci, Ekonomski Fakultet
Vrsta CC licence: "Imenovanje CC BY 4.0"
Preuzmite materijal (PDF, 5,40 MB)
Distributor negotiation in international business - part 1
How to negotiatiote in international environment Materijal je namijenjen studentima koji slušaju kolegij "Poslovno pregovaranje".
Ime i prezime autora: mag.oec Davorin Balaž
Naziv ustanove: Sveučilište u Rijeci, Ekonomski Fakultet
Vrsta CC licence: "Imenovanje CC BY 4.0"
Preuzmite materijal (PDF, 454 KB)
Distributor negotiation in international business - part 2
Negotiation in international environment. Materijal je namijenjen studentima koji slušaju kolegij "Poslovno pregovaranje".
Ime i prezime autora: mag.oec Davorin Balaž
Naziv ustanove: Sveučilište u Rijeci, Ekonomski Fakultet
Vrsta CC licence: "Imenovanje CC BY 4.0"
Preuzmite materijal (PDF, 370 KB)
Putovima Beatrix Potter
Prezentacija s naslovom Putovima Beatrix Potter nastavni je materijal u okviru nastave na daljinu na izbornom kolegiju Slikovnica - prva knjiga djeteta Preddiplomskog sveučilišnog studija Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, u ak. godini 2019./2020., te je ujedno i aktivnost u okviru manifestacije Noć knjige 2020. Prezentacija je zamišljena kao virtualna šetnja krajolicima iz života i djelovanja engleske dječje književnice i ilustratorice Beatrix Potter putem autorskih fotografija Maje Verdonik, snimljenih na autentičnim lokacijama. U prezentaciju je uključen, kao popratni tekst pojašnjenja i uputa na povezanost s određenim pričama i ilustracijama, i prijevod ulomaka iz knjige Beatrix Potter's Derwentwater, autorica Joyce Irene Whalley i Wynne Bartlett (prevela M. Verdonik). Kao glazbena pozadina upotrijebljena je glazba iz baleta Orašar P. I. Čajkovskog (dostupna u okviru paketa Windows 8). Materijal je namijenjen studentima Učiteljskih i Filozofskih fakulteta u Republici Hrvatskoj. Kako je riječ i o aktivnosti u okviru manifestacije Noć knjige 2020., materijal je namijenjen i širokoj publici zainteresiranih.
Ime i prezime autora: Maja Verdonik
Naziv ustanove: Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet
Vrsta CC licence: "Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada CC BY-NC-ND 4.0"
Napomena:
Prilikom mogućeg preuzimanja ili distribucije ovog nastavnog materijala, autorstvo valja navesti kako slijedi: Autorica prezentacije (nastavnog materijala): izv. prof. dr. sc. Maja Verdonik, Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet.
Multimedija
Magnetizam-multimedijalni moduli
Multimedijalna platforma koja, korištenjem multimedije i interaktivnih simulacija, omogućava učenje pojmova iz područja magnetizma. Sve interaktivne animacije su dostupne kao pojedinačni dokumenti koji se mogu integrirati u PPT prezentacije. Materijal je namijenjen učenicima srednjih škola, studentima prirodoslovnih i tehničkih fakulteta.
Ime i prezime autora: Petar Pervan (voditelj projekta), Mladen Prester, Đuro Drobac, Ivo Pletikosić, Mario Basletić
Naziv ustanove: Institut za fiziku, Zagreb
Vrsta CC licence: "Imenovanje-Nekomercijalno- Dijeli pod istim uvjetima CC BY-NC-SA 4.0"
Preuzmite materijal (ZIP, 182 MB)
Napomena: U direktorju "interaktivne animacija" se nalazi sedamdeset interaktivnih animacija za koje je potrebno imati Shockwave Flash plug-in ili player.
Pravila čitanja/pisanja
Materijal sadrži pravila čitanja i pisanja na talijanskome jeziku te primjere izgovora pojedinih riječi. Materijal je namijenjen učenicima i studentima koji tek počinju učiti talijanski jezik.
Ime i prezime autora: Iva Peršić
Naziv ustanove: Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Odsjek za talijanistiku
Vrsta CC licence: "Imenovanje-Nekomercijalno- Dijeli pod istim uvjetima CC BY-NC-SA 4.0"
Provjera pravila čitanja/pisanja
Materijal se nadovezuje na onaj o pravilima čitanja/pisanja na talijanskome jeziku, a služi kao provjera naučenoga. Materijal je namijenjen učenicima i studentima koji tek počinju učiti talijanski jezik.
Ime i prezime autora: Iva Peršić
Naziv ustanove: Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Odsjek za talijanistiku
Vrsta CC licence: "Imenovanje-Nekomercijalno- Dijeli pod istim uvjetima CC BY-NC-SA 4.0"
Pozdravi
U materijalu su predstavljeni načini pozdravljanja u različitim situacijama te načini na koji se osoba može predstaviti.
Prikazani su oblici pridjeva kojima se izriče nacionalnost i pravila slaganja istih s imenicima; prezent glagola "essere" (biti), "avere" (imati) i "chiamarsi" (zvati se), glagola prve konjugacije (koji u infinitivu završavaju na -ARE), te nepravilnih glagola "stare" (biti, ostati) i "venire" (doći); brojevi. Materijal je popraćen i zadacima za provjeru naučenoga. Materijal je namijenjen učenicima i studentima na početku učenja talijanskoga jezika.
Ime i prezime autora: Iva Peršić
Naziv ustanove: Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Odsjek za talijanistiku
Vrsta CC licence: "Imenovanje-Nekomercijalno- Dijeli pod istim uvjetima CC BY-NC-SA 4.0"
Povratni glagoli i kuhinjski leksik
Materijal obrađuje povratne glagole u talijanskome jeziku. Na leksičkoj razini predstavlja riječi vezane za kuhinju (voće, povrće, vrste jela, kuhinjski pribor i sl.). Sadrži i zadatke za provjeru naučenoga te za vježbu izražavanja. Materijal je namijenjen učenicima i studentima u početnim fazama učenja talijanskoga jezika.
Ime i prezime autora: Iva Peršić
Naziv ustanove: Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Odsjek za talijanistiku
Vrsta CC licence: "Imenovanje-Nekomercijalno- Dijeli pod istim uvjetima CC BY-NC-SA 4.0"