Koliko otvoreno neformalno obrazovanje utječe na razvoj digitalnih vještina radnika i građana?

U okviru međunarodnog Tjedna otvorenog obrazovanja, Sveučilišni računski centar Srce zajedno s Hrvatskom udrugom poslodavaca te Nacionalnom koalicijom za digitalne vještine i radna mjesta organizira okrugli stol:

„Koliko otvoreno neformalno obrazovanje utječe na  razvoj digitalnih vještina radnika i građana?“

Okrugli stol bit će održan u četvrtak, 7. ožujka 2019. s početkom u 11 sati u prostorijama Srca.

Na njemu ćemo predstaviti Nacionalnu koaliciju za digitalne vještine i radna mjesta, a nakon toga  s panelistima otvoriti raspravu na vrlo aktualnu temu neformalnog obrazovanja i razvoja digitalnih vještina te sagledati situaciju u Hrvatskoj tj. pokušati odgovoriti na pitanja pruža li naš obrazovni sustav obrazovanje koje omogućava stjecanje digitalnih vještina, kako potaknuti i na koji način organizirati stručno usavršavanje i osposobljavanje radnika i koliko smo spremni za priznavanje i prepoznavanje stečenih znanja i vještina kroz neformalno obrazovanje.

 Fotografije s okruglog stola

 Snimka okruglog stola

Panelisti:

  • Hrvoje Josip Balen, dopredsjednik HUP-Udruge informatičke i komunikacijske djelatnosti
  • Lidija Kralj, pomoćnica ministrice, Ministarstvo znanosti i obrazovanja
  • Bernard Gršić, državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnoga društva
  • Ana Miličević Pezelj, izvršna tajnica za socijalni dijalog i javne politike, Savez samostalnih sindikata Hrvatske
  • Vladimira Ivanković Bradić, viši savjetnik u sektoru za tržište rada, Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava
  • Branka Vuk, pomoćnica ravnatelja za podršku obrazovanju, CARNET, član podskupine Strateške skupine za jedinstveno digitalno tržište pri Glavnoj upravi EK za komunikacijske mreže, sadržaje i tehnologije

Moderatorica: Sandra Kučina Softić, pomoćnica ravnatelja za obrazovanje i podršku korisnicima, Sveučilišni računski centar Srce

Opis

Međunarodni Tjedan otvorenog obrazovanja (Open Education Week, više na http://www.openeducationweek.org) ove godine se održava od 4. do 8. ožujka 2019. u cijelom svijetu. Cilj Tjedna otvorenog obrazovanja je podizanje svijesti o važnosti besplatnog i otvorenog obrazovanja koje je dostupno svakome, svugdje i u trenutku kada je potrebno.

Krajem prošle godine u Hrvatskoj je osnovana Nacionalna koalicija za digitalne vještine i radna mjesta s ciljem povećanja zapošljavanja i zadržavanja kvalificiranih stručnjaka u Republici Hrvatskoj. Hrvatska Koalicija je jedna od 23 koalicije koje djeluju u okviru Pan europske koalicije za digitalne vještine i radna mjesta. Ove Nacionalne koalicije imaju za cilj poboljšali digitalne vještine građana i pripremiti ih za trajnu digitalnu transformaciju naše ekonomije i društva.

Brza digitalna transformacija gospodarstva i društva znači da svi građani Europe trenutno trebaju sve veću razinu digitalnih vještina i kompetencija u svim aspektima svog života, kako na poslu, tako i kod kuće. Iako se digitalne vještine smatraju dijelom osnovnih vještina, koncept digitalizacije, a time i potreba da ljudi posjeduju digitalne vještine, obuhvaća niz tehnologija koje imaju različite utjecaje na različite skupine građana. Stjecanje digitalnih vještina potrebno je razvijati od malih nogu kroz cijeli životni vijek: kompetencije stečene u školi moraju se razvijati dosljedno kako bi se osiguralo da pojedinci mogu odgovoriti na promjenjive potrebe tijekom cijelog života. U Akcijskom planu za digitalno obrazovanje koji je donijela Europska komisija u siječnju 2018. ističe se važnost boljeg iskorištavanja digitalne tehnologije za poučavanje i učenje te navodi niz koraka koje je potrebno provesti da se iskoristi puni potencijal digitalne tehnologije za poboljšanje obrazovanja.

Prema podacima Eurostata za 2017. godinu, 43% europskih građana nema osnovne digitalne vještine, a 13% njih nikada ne koristi internet. To je ozbiljan izazov koji otežava puno sudjelovanje građana u sve više digitaliziranom društvu, a ograničava i njihove mogućnosti zapošljavanja. Trenutno, svaki četvrti Europljanin vjeruje da su njegove digitalne kompetencije nedovoljne za svakodnevni život. Razvoj digitalnih vještina također ima posljedice na zapošljivost jer digitalizacija mijenja tipove dostupnih poslova na tržištu, kao i skupove vještina potrebnih za postojeće poslove.

Uz formalno obrazovanje, sve više prisutno je i neformalno obrazovanje s obzirom na sve veću potrebu za dodatnim vještinama, znanjima i iskustvima. Pri tome neformalno obrazovanje omogućava u kratkom vremenu stjecanje i podizanje razine ciljanih kompetencija koje traže poslodavci, suradnici, javnost. Iako se neformalno obrazovanje odvija se izvan institucijskog konteksta, radi se o strukturiranom i planiranom učenju koje je često fleksibilno u odnosu na vrijeme i mjesto, odvija se i online  te je jeftinije ili besplatno. Neformalno obrazovanje usmjerenije je na pojedinca i njegove stvarne potrebe, te omogućava stjecanje nekih konkretnih i specifičnih vještina.