Radionica o podršci nastavnicima u visokom obrazovanju

Radionica se održava kao jedno od događanja u okviru hrvatskog predsjedanja Europskom unijom, a domaćini radionice su Sveučilišni računski centar Sveučilišta u Zagrebu (Srce) i Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske.

 

U Sveučilišnom računskom centru 3. i 4. veljače 2020. održat će se međunarodna radionica naziva Teaching in contemporary learning environments: developing the digital skills of educators. Radionica se održava u okviru Strateškog okvira za europsku suradnju u obrazovanju i osposobljavanju ET2020 pri Europskoj komisiji, a vezano uz tematsku radnu skupinu za digitalno obrazovanje: učenje, poučavanje i vrednovanje - DELTA. Radionica se održava kao jedno od događanja u okviru hrvatskog predsjedanja Europskom unijom, a domaćini radionice su Sveučilišni računski centar Sveučilišta u Zagrebu (Srce) i Ministarstvo znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske.

Sudionike radionice pozdravit će državna tajnica u Ministarstvu znanosti i obrazovanja, prof. dr. sc. Branka Ramljak i ravnatelj Srca, dr. sc. Zoran Bekić, a voditeljica ovog događanja je dr. sc. Sandra Kučina Softić, pomoćnica ravnatelja za obrazovanje i podršku korisnicima i predstavnica Hrvatske u radnoj skupini DELTA. 

Na radionici će sudjelovati više od 30 predstavnika ministarstava obrazovanja i organizacija vezano uz obrazovanje iz 20 zemalja članica Europske unije. Tema radionice su nastavnici i njihovo osposobljavanje i edukacija za stjecanje digitalnih vještina koje su im potrebne za poučavanje na otvoren i inovativan način te za primjenu digitalnih tehnologija u cilju unaprjeđenja kvalitete nastave i postizanja što boljih ishoda učenja.

Samopouzdano, kritično i kreativno korištenje digitalnih tehnologija danas je neophodno za učenje i poučavanje, za zapošljivost i rad, za slobodno vrijeme, te uključivanje i sudjelovanje u društvu. Obrazovni sustavi stoga trebaju pružiti solidnu osnovu učenicima da tijekom obrazovanja stječu vještine 21. stoljeća, ali da bi se to dogodilo potrebni su nastavnici koji imaju digitalne kompetencije, koji znaju kako iskoristiti i primijeniti digitalne tehnologije u obrazovnom procesu.

Tijekom dvodnevne radionice sudionici će raspravljati o sljedećim temama:

  1. Kako osmisliti i strukturirati programe obrazovanja i osposobljavanja nastavnika koji će ih opremiti digitalnim vještinama za primjenu različitih metoda poučavanja i učenja i za rad s učenicima na različite načine?
  2. Koje su to kompetencije nastavnika potrebne za poučavanje u suvremenim okruženju za učenje: scenariji i pedagoški modeli za učionicu 21. stoljeća.
  3. Što znači biti „dobar učitelj“ u kontekstu digitalne transformacije i suvremenog učenja?
  4. Koje korake treba poduzeti (osobna, institucionalna, nacionalna, europska razina) kako bi učitelji mogli biti sigurni i kompetentni u svojoj struci i osigurali da podučavanje i učenje udovoljavaju potrebama našeg digitalnog društva?

Ova radionica je u skladu i s temom hrvatskog predsjedanja Europskom unijom vezano uz obrazovanje (Teachers and educators for future), a zaključci događanja poslužit će kao temelj za sesiju na konferenciji u području obrazovanja koja će se održati krajem ožujka u Šibeniku.

U okviru radionice zemlje članice EU predstavit će svoja iskustva na ovu temu, a  sudionici će imati priliku i čuti pozvano predavanje dr. Terry Maguirea iz Nacionalnog foruma za unaprjeđenje poučavanja i učenja u visokom obrazovanju iz Irske te novosti vezano uz  europski okvir za digitalne kompetencije edukatora (European Framework for the Digital Competence of Educators). Sudionici će imati priliku čuti i hrvatska iskustva, a posjetit će Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu te IX. gimnaziju.

Peer Learning Activity radionice periodički se organiziraju u okviru radnih skupina, a domaćini su pojedine zemlje članice EU. Radionice imaju za cilj razmjenu znanja i informacija te primjera dobre prakse. Pridonose donošenju smjernica i preporuka pojedinih radnih skupina u vezi s prioritetnim područjima koje se onda prosljeđuju Europskoj komisiji i potpora su dokumentima i akcijskim planovima koji se donose.

Kontinuirano usavršavanje nastavnika u sustavu visokog obrazovanja je među prioritetima Strateškog okvira za europsku suradnju u obrazovanju i osposobljavanju ET2020, a uloga nastavnika u obrazovnom procesu je izuzetno važna i visoko je na agendama Europske komisije. Istraživanja kao što su OECD TALIS 2918 ukazuju da nastavnici sudjeluju u kontinuiranom stručnom usavršavanju, ali trebaju dodatna usavršavanja u primjeni ICT u nastavi. Tako i  European Commission Education and Training Monitor 2019 u fokus stavlja nastavnike i važnost njihovog inicijalnog obrazovanja i kontinuiranog usavršavanja. Iako se primjena novih tehnologija u visokom obrazovanju smatra sastavnim dijelom obrazovanja, količina i raznovrsnost dostupnih tehnologija i razina vještina koja je potrebna nastavnicima za njihovo korištenje svakim je danom sve veća.

Pred nastavnike se postavlja velik izazov da znaju koje tehnologije i na koji način implementirati u nastavu u cilju unaprjeđenja kvalitete ishoda obrazovanja te poticanja učenika i studenata da budu motivirani, aktivni sudionici u obrazovnom procesu. Dokumenti koje je donijela Europska komisija, uključujući i Obnovljenu agendu za visoko obrazovanje (Renewed Agenda for Higher Education, 2017) te Akcijski plan za digitalno obrazovanje, (Digital Education Action Plan, 2018) posebice ističu izazov digitalizacije, ključnu ulogu edukatora i potrebu za kvalitetnim i dobro osmišljenim visokoškolskim programima i kurikulumima. (Zagreb, 31. siječnja 2020.)

Nataša Dobrenić

Ured za odnose s javnošću Srca

Izdvojene najnovije vijesti

14. kolovoza 2020.

Tim Centra za e-učenje u Srcu radi na pripremi sustava za e-učenje Merlin za novu akademsku godinu. Novu inačicu sustava pratit će, kao i do sada, priručnici, brze pomoći, tečajevi i animacije kao pomoć nastavnicima i studentima kako bi se lakše... Više

10. kolovoza 2020.

U okviru projekta NI4OS-Europe objavljeni su rezultati istraživanja o tome u kojoj mjeri su dionici sustava znanosti iz jugoistočne Europe upoznati s konceptom otvorene znanosti i ciljevima Europskog oblaka za otvorenu znanost (EOSC).

7. kolovoza 2020.

Podsjećamo studente da e-potvrdu o statusu studenta mogu dobiti i bez odlaska u referadu, putem sustava e-Građani. To se odnosi i na one koji su već upisani u iduću (2020./2021.) akademsku godinu.

Izdvojena događanja