MojOblak – Često postavljana pitanja

Što je potrebno kako bih dobio pristup sustavu MojOblak?
Da biste pristupili sustavu MojOblak, nužno je imati elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr, te u svojoj matičnoj ustanovi imati status djelatnika ili studenta. Obratite se svojem lokalnom administratoru na ustanovi za kreiranje identiteta.
Jesu li moji podaci sigurni i dostupni?
Srce jamči sigurnost, povjerljivost i integritet vaših podataka. Srce će se u najvećoj mogućoj mjeri truditi da osigura dvadesetčetverosatnu dostupnost vaših podataka. Više o vašim pravima i obavezama kao korisnika sustava MojOblak možete pronaći u Pravilniku sustava Moj Oblak.
Što mi nudi MojOblak, a što već nemam na drugim sličnim uslugama koje koristim?
MojOblak korisnicima nudi bitno veći prostor za pohranu svojih podataka od sličnih komercijalnih rješenja te je korištenje usluge potpuno besplatno. MojOblak koristi AAI@EduHr pa ukoliko već posjedujete AAI elektronički identitet dovoljno je pristupiti usluzi i prostor će vam biti osiguran. MojOblak vam omogućuje veću kontrolu nad vašim podacima, sigurnost i privatnost.
Gdje mogu prijaviti grešku, nešto ne radi, trebam odgovor na pitanje o usluzi?
Za sva pitanja za koja ovdje niste pronašli odgovor, možete se obratiti na email apps@srce.hr. Trudit ćemo se odgovoriti u najkraćem mogućem roku.
Zašto je MojOblak/upload spor?
Brzina uploada u pravilu ovisi o širini pojasa na lokalnoj mreži na koju ste spojeni, te posebno ako Internetu pristupate preko bežične mreže. Srce se trudi omogućiti veliku propusnost te je "brzina" poslužitelja bitno veća od brzine pristupa korisnika.
Zašto se klijent na mobilnim uređajima ne može spojiti na uslugu?
Mobilni klijenti trenutno nisu podržani jer ne postoji dostupna implementacija klijenta koja podržava AAI SSO autentikaciju. MojOblak koristi responzivni dizajn te je prilagođen za prikaz putem preglednika na vašem mobilnom uređaju.
Probao sam upute za pristup webdav sučelju, ali ne mogu se spojiti?
Webdav sučelje trenutno nije podržano. MojOblak koristi AAI SSO autentikaciju što klasični webdav klijenti (ili integrirana OS rješenja) ne podržavaju. Službeni klijent služi kao zamjena za webdav s razlikom da službeni klijent vrši sinkronizaciju (poput Dropbox klijenata i sličnih aplikacija). U budućnosti je moguće da ćemo podržati i webdav, ali to ovisi o potrebama korisnika i prioritetima u narednom razvojnom razdoblju.
Koliko prostora za pohranu dobivaju korisnici?
Djelatnici ustanova u sustavu AAI@EduHr dobivaju 100 GB prostora dok studenti dobivaju 20 GB prostora.
Probao sam uploadati datoteku XY GB veličine, ali nikako ne uspijevam?
MojOblak dopušta upload datoteka do 10 GB veličine. Međutim, uspješnost uploada ovisi o brzini veze kojom pristupate usluzi. Kod uploada velikih datoteka (u gigabajtima) zbog nepouzdanosti web preglednika preporuča se korištenje sinkronizacijskog klijenta.
Koja je najveća veličina datoteke dopuštena na sustavu MojOblak?
Na MojOblak je moguće uploadati datoteke do 10 GB veličine.
Što sve smijem uploadati na MojOblak?
Prava i obaveze korisnika sustava MojOblak opisane su detaljno u Pravilniku sustava Moj Oblak.
Mogu li svoje datoteke podijeliti s drugima?
MojOblak dopušta dijeljenje datoteka s drugim korisnicima sustava, ali i dijeljenje s osobama koje nemaju AAI@EduHr identitet. Srce ne odgovara za eventualne povrede privatnosti ili prava zbog pristupa tako podijeljenim datotekama. Za više detalja pogledajte Pravilnik sustava Moj Oblak.
Prilikom spajanja na poslužitelj, desktop klijent javlja grešku "There was an invalid response to an authenticated webdav request".
Dodajte sljedeće linije u owncloud.cfg datoteku:

[ownCloud]
url=http://mojoblak.srce.hr
authType=shibboleth
shibboleth_shib_user=korisnik@domena.hr
user=@Invalid()

[Accounts]
version=2
1\url=https://mojoblak.srce.hr
1\serverVersion=7.0.4.2
1\shibboleth_shib_user=korisnik@domena.hr
1\authType=shibboleth
1\user=@Invalid()

Umjesto korisnik@domena.hr trebate upisati svoju AAI@EduHr korisničku oznaku.
Konfiguracijska datoteka owncloud.cfg se obično nalazi u C:\Users\korisnik\AppData\Local\ownCloud.