Tjedan otvorenog obrazovanja 2016

Ožu
07

Sveučilišni računski centar Srce se i 2016. godine priključio obilježavanju međunarodnog Tjedna otvorenog obrazovanja (Open Education Week) koji se održava od 7. do 11. ožujka u cijelom svijetu.

 

Cilj Tjedna otvorenog obrazovanja je podizanje svijesti o važnosti besplatnog i otvorenog obrazovanja koje je dostupno svakome, svugdje i upravo sada. Otvoreno obrazovanje može pomoći ljudima postići željene ciljeve vezano uz obrazovanje, bez obzira radi li se o novim vještinama i znanjima za posao, podršci u formalnom studiju, stjecanju znanja za osobne potrebe ili traženju dodatnih nastavnih materijala.

Srce se ove godine pridružilo obilježavaju Tjedna:

„Koliko je otvoreno obrazovanje u Hrvatskoj?“

Cilj tribine bio je otvaranje dijaloga između ustanova i pojedinaca iz sustava osnovnog, srednjeg i visokog obrazovanja.

Tribina se održala u srijedu, 9. ožujka 2016. s početkom u 11 sati u prostorijama Srca.

Pogledajte snimku tribine.

Uvodničari:

  • Melissa Highton, Director of Learning, Teaching & Web Services (LTW), University of Edinbrugh (via webinar)
  • prof.dr.sc. Pero Lučin, rektor Sveučilišta u Rijeci (via webinar)
  • prof.dr.sc. Ružica Beljo Lučić, predsjednica Nacionalnog vijeća za razvoj ljudskih potencijala
  • Mirella Rašić, voditeljica Odjela za političko izvještavanje i analize pri Predstavništvu Europske komisije u Hrvatskoj
  • Gordana Jugo, voditeljica Službe za obrazovne tehnologije, CARNet
  • Kristijan Zimmer, mag.ing., Fakultet organizacije i informatike, Sveučilište u Zagrebu
  • Sabina Rako, predstojnica Sektora za obrazovne usluge, Srce
  • Moderator: Sandra Kučina Softić, pomoćnica ravnatelja za obrazovanje i podršku korisnicima, Srce

Na tribini smo razgovarali o tome:

  • kako i na koji način se u akademskoj zajednici, posebno u visokom obrazovanju, ali i u osnovnom i srednjem obrazovanju, te u kontekstu cjeloživotnog obrazovanja u Hrvatskoj pristupa ideji otvorenog obrazovanja,
  • jesu li, koliko, kako i gdje su dostupni otvoreni obrazovni sadržaji, koje su prepreke tome i ima li ih,
  • koliko i na koji način se u Hrvatskoj koriste otvoreni obrazovni sadržaji te koriste li nastavnici u Hrvatskoj tuđe otvorene obrazovne sadržaje,
  • koliko i na koji način smo spremni ulagati u razvoj otvorenih obrazovnih sadržaja, repozitorije otvorenih sadržaja kao i omogućiti otvoren pristup digitalnim znanstvenim informacijama?

Galerija

Tribina Koliko je otvoreno obrazovanje u Hrvatskoj? Slika1

Slika 1: (s lijeva na desno): moderatorica Sandra Kučina Softić, Kristijan Zimmer, Mirella Rašić, Gordana Jugo, prof. dr. sc. Ružica Beljo Lučić, Sabina Rako

 

Tribina Koliko je otvoreno obrazovanje u Hrvatskoj? Slika2

Slika 2: Melissa Highton, Director of Learning, Teaching & Web Services (LTW), University of Edinbrugh (via webinar)

 

Tribina Koliko je otvoreno obrazovanje u Hrvatskoj? Slika3

Slika 3: prof. dr. sc. Pero Lučin, rektor Sveučilišta u Rijeci (via webinar)

 

Tribina Koliko je otvoreno obrazovanje u Hrvatskoj? Slika4 Tribina Koliko je otvoreno obrazovanje u Hrvatskoj? Slika5 Tribina Koliko je otvoreno obrazovanje u Hrvatskoj? Slika6

Tribina Koliko je otvoreno obrazovanje u Hrvatskoj? Slika6 Tribina Koliko je otvoreno obrazovanje u Hrvatskoj? Slika7

Tribina Koliko je otvoreno obrazovanje u Hrvatskoj? Slika8 Tribina Koliko je otvoreno obrazovanje u Hrvatskoj? Slika10

Biografije uvodničara:

Melissa HightonMELISSA HIGHTON, Director of the Learning, Teaching and Web Services Division (LTW), Unversity of Edinburgh

Bio: Melissa leads services and projects in support of the University's strategic priorities for digital and distance learning on global platforms, blended learning, virtual learning environments, technology enhanced learning spaces, the digital student experience and use of the web for outreach and engagement.

She has particular interests in digital skills, 21st century curricula, open educational resources, research led teaching and online media.

Title of presentation:  Open Practice for Strategic Institutions

About the presentation: How can we best align our decisions and investment in open practice with our institutional strategic aims? Melissa will outline the work being done at University of Edinburgh to ensure that open practice for OER is supported and mainstreamed within the institution.