Važnost otvorenog pristupa i otvorenih obrazovnih sadržaja

5. 10. 2012.

Otvoreni pristup (OA) i otvoreni obrazovni sadržaji (OER) aktualna su i važna pitanja za znanost, istraživanja i obrazovanje u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj. Stoga smo u Novostima Srca objavili članak koji pobliže opisuje stanje i strategije na područjima koja se bave otvorenim pristupom.

Otvoreni pristup od posebnog je značaja za uspješni razvoj znanosti jer ubrzava protočnost i dostupnost znanja, potiče, omogućava i ubrzava multidisciplinarna istraživanja, povećava vidljivost i utjecaj ostvarenih rezultata, potičući istovremeno njihovu kvalitetu i relevantnost. U području poticanja, promocije i omogućavanja otvorenog pristupa važne su aktivnosti Srca vezane uz održavanje i razvoj portala HRČAK i uslugu Javne kolekcije podataka (JKP).

O temama otvorenog pristupa i otvorenih obrazovnih sadržaja nedavno se (lipanj 2012.) u sjedištu UNESCO-a (Pariz) raspravljalo na Svjetskom kongresu o otvorenim obrazovnim sadržajima 2012 (engl. 2012 World Open Educational Resources (OER) Congress), koji je završio prihvaćanjem Pariške deklaracije o OER-u čiji prijevod također donosimo u Novostima Srca.

U raspravama je naglašavano da OER nije samo pitanje povećavanja dostupnosti obrazovnih sadržaja i smanjivanja digitalnog jaza između zemalja i različitih društvenih skupina, nego i općenito pitanje omogućavanja promjena i restrukturiranja obrazovnih sustava i realizacije novih uloga nastavnika i studenata u 21. stoljeću.

Izdvojena događanja Srca

Trenutno nema događanja.