Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ugostio je 17. stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika, koje je održano 4. i 5. srpnja 2025. godine. Organizatori su bili Croaticum – Centar za hrvatski kao drugi i strani jezik na Odsjeku za kroatistiku Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih Republike Hrvatske.
Stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika održava se svake godine u srpnju. Glavna tema savjetovanja ove godine je bila poučavanje hrvatskog kao inog jezika u doba umjetne inteligencije. Sudionici su raspravljali kako umjetna inteligencija utječe na nastavni proces, kako ju studenti koriste te kako im pomaže ili odmaže. Raspravljalo se i o načinima na koje ju je moguće iskoristiti za pripremu i oblikovanje nastavnih materijala, može li ona pomoći u procjenjivanju znanja, i u usvajanju i uvježbavanju gramatičkog ili leksičkog sadržaja.
Naglasak je stavljen i na to koji su nedostatci, a koje prednosti umjetne inteligencije u kontekstu učenja hrvatskog kao inog jezika te koliko dobro umjetna inteligencija generira tekstove na hrvatskom jeziku i koliko dobro razumije i opisuje strukturu hrvatskog jezika. Jedna od tema je bila i može li u budućnosti umjetna inteligencija preuzeti neke zadatke lektora ili ih u nečemu u potpunosti zamijeniti.
Pomoćnica ravnatelja, doc. dr. sc. Sandra Kučina Softić održala je pozvano predavanje „Zašto nam je potrebna digitalna komponenta u obrazovnom procesu? izazovi poučavanja u digitalnom dobu“ u kojem je sudionicima predstavila važnost pedagoškog aspekta primjene digitalnih tehnologija primjenom inovativnih metoda poučavanja prilagođenih različitim stilovima učenja. U predavanju je istaknula da su danas sve prisutnija virtualna okruženja za e-učenje (kao primjer istaknula je virtualno okruženje za učenje Srca Merlin) koja nastavniku i studentima omogućavaju da na jednom mjestu kvalitetno organiziraju i provode nastavu koristeći nove metode poučavanja i mogućnosti digitalnih tehnologija te važnost kontinuiranog stručnog usavršavanja nastavnika kako bi se znali nositi sa izazovima.
Istaknula je i da Centar za e-učenje Srca osigurava podršku nastavnicima kao i njihovo stručno usavršavanje kako bi što lakše primijenili digitalne tehnologije kao i alate umjetne inteligencije u obrazovnom procesu te osigurali studentima kvalitetno, fleksibilno i personalizirano okruženje za učenje.