Panel: Mogu li otvoreni obrazovni sadržaji unaprijediti kvalitetu nastave?

06
Ožu
11:00 - 13:00
Lokacija

Srce, J. Marohnića 5

Sveučilišni računski centar Sveučilišta u Zagrebu (Srce) pridružio se i ove godine obilježavanju međunarodnog Tjedna otvorenog obrazovanja (Open Education Week). Stoga ove godine organiziramo panel pod nazivom "Mogu li otvoreni obrazovni sadržaji unaprijediti kvalitetu nastave?" koji će se održati 6. ožujka 2024. u 11 sati. Tijekom panela ćemo s panelistima i publikom raspravljati o kvaliteti nastave u visokom obrazovanju u digitalno doba, kao i korištenju otvorenih obrazovnih sadržaja kao nastavnih materijala.

Panelisti:

  • prof. dr. sc. Mihaela Banek Zorica, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
  • mr. sc. Sandra Bezjak, pomoćnica ravnateljice za visoko obrazovanje, Agencija za znanost i visoko obrazovanje
  • doc. dr. sc. Maja Gligora Marković, zamjenica predsjednika Povjerenstva za online učenje Sveučilišta u Rijeci, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci
  • prof. dr. sc. Renata Mekovec, predsjednica Povjerenstva za osiguranje kvalitete, Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu
  • dr. sc. Ana Tecilazić, prorektorica za kvalitetu, Sveučilište Algebra

Moderatorica:

  • doc. dr. sc. Sandra Kučina Softić, pomoćnica ravnatelja, Sveučilišni računski centar Sveučilišta u Zagrebu

Kada govorimo o kvaliteti u sustavu visokog obrazovanja, obično se misli na tradicionalne studijske programe, odnosno nastavu koja se provodi u učionici. Digitalne tehnologije su uvijek prisutne u nastavnom procesu, međutim tek su s pandemijom postale zastupljene u značajnijoj mjeri te online nastava postaje prisutnija i prepoznatljivima u studijskim programima. Danas se zato govori o „digitalnom obrazovanju“, dosta širokom pojmu koji obuhvaća širok raspon digitalnih alata, tehnologija i resursa u cilju unaprjeđenja učenja.

Iz aspekata osiguranja kvalitete, nastavne materijale nužno je promišljati i u kontekstu otvorenog obrazovanja. Korištenjem otvorenih obrazovnih sadržaja u nastavi potiče se kvaliteta, transparentnost kao i kultura otvorenosti, te aktivno sudjelovanje studenata u izradi sadržaja kolegija. Tehnološka rješenja za pohranu i razmjenu digitalnih obrazovnih izvora već postoje, no izazov i dalje ostaju nastavnici koji često nisu dovoljno upoznati s time što su to otvoreni obrazovni sadržaji, kako svoje vlastite sadržaje mogu podijeliti, niti imaju informacije pod kojim su uvjetima obrazovni sadržaji drugih autora dostupni u otvorenom pristupu (ako su dostupni). Postavlja se pitanje na koje načine potaknuti nastavnike da te sadržaje oblikuju prema principima otvorenih obrazovnih sadržaja te ih razmjenjuju s drugim nastavnicima i studentima. Učinkovita ponovna iskoristivost otvorenih obrazovnih izvora iziskuje zato strateško planiranje, organizaciju, ali i obrazovanje nastavnika.

U raspravi s panelistima i sudionicima fokusirati ćemo se na ova i mnoga druga pitanja vezana uz otvorene obrazovne sadržaje i način na koji mogu značajno unaprijediti kvalitetu obrazovnog procesa. Također ćemo raspravljati koje to digitalne sadržaje koristimo i na koji način, kako odabrati sadržaje koji će biti ponovno iskoristivi, kako ćemo osigurati kvalitetu ali i nadogradnju postojećih obrazovnih sadržaja.

Pozivamo Vas da nam se pridružite i aktivno sudjelujete u raspravi na ovu zanimljivu temu. Za sudjelovanje na događanju je potrebno ispuniti prijavu pri čemu je moguće unaprijed postaviti pitanja o kojima biste željeli raspravljati.

O Tjednu otvorenog obrazovanja

Tjedan otvorenog obrazovanja globalna je inicijativa koja se organizira od 2012. godine s ciljem podizanja svijesti o važnosti otvorenog obrazovanja i njegovog utjecaja na suvremene načine učenja u cijelom svijetu. Srce u njoj aktivno sudjeluje već 10. godinu za redom. Srce već niz godina aktivno potiče sustavnu primjenu načela otvorenog obrazovanja, razvoj i primjenu otvorenih obrazovnih sadržaja i otvorenih obrazovnih praksi na ustanovama u sustavu visokog obrazovanja. Korištenjem otvorenih obrazovnih sadržaja u nastavi potiče se kvaliteta, transparentnost kao i kultura otvorenosti, te aktivno sudjelovanje studenata u izradi sadržaja kolegija. Kao primjer i poticaj ostalima, obrazovni materijali Srca su javno objavljeni i u otvorenom pristupu. Srce također predvodi  inicijative okupljanja zajednice kreatora otvorenih obrazovnih sadržaja, i otvorenog obrazovanja, sa željom da se studentima omogući najbolje i najkvalitetnije iskustvo učenja tijekom studija.

Prijava na događanje: Mogu li otvoreni obrazovni sadržaji unaprijediti kvalitetu nastave?